Onze gemeente telt momenteel (1-1-2024) 77 leden. Tweemaal per zondag hebben we een kerkdienst.  We zingen psalmen, bidden, luisteren naar een preek, alles in het teken van het loven en dienen van God, onze hemelse Vader.

Onze gemeente is gesticht (met een duur woord heet dat geïnstitueerd) in 1895. In de beginjaren werd er gekerkt in een oude schuur in Oostwold, later werd gebruik gemaakt van aan houten kerkje aan de Phebenslaan in Midwolda. In 1906 werd dit gebouwtje verruild voor een stenen gebouw aan de Hoofdweg. In 1967 was ons huidige kerkgebouw klaar en werd dat in gebruik genomen. De eerste preek ging over de tekst: “Een tempel zag ik in haar niet, want de Here God, de almachtige, is haar tempel en het Lam.” (Openbaringen 21 vers 22).

De kerk heeft als opschrift: Crux Ancora Vitae, wat betekent Het Kruis is het Anker van het Leven.

Samen met de Christelijke Gereformeerde Kerken van Delfzijl, Groningen, Kantens, Kornhorn,  Mussel, Nieuwe Pekela, Onstwedde, Stadskanaal, Thesinge, Ulrum, Wildervank-Veendam, Winschoten en Zuidlaren, vormt de kerk van Midwolda een regionaal verband, de Classis Groningen. Regelmatig vinden vergaderingen plaats waar gesproken wordt over zaken die van gemeenschappelijk belang zijn.
In onze gemeente staat het Woord van onze God, de bijbel, centraal. Uit dit Woord wordt gepreekt door de predikanten die voorgaan.  Dat woord "preek" klinkt misschien wat ouderwets, maar we horen ’s zondags over een hoop actuele thema’s. De bijbel wordt wel een heldere lamp genoemd, die schijnt in het donker. Preken zijn Gods lichtbundels die ons de weg wijzen in het leven, die ons helpen allerlei gevaren te ontwijken.
Behalve preken aanhoren doen we nog veel meer, zondags tijdens de diensten. We zingen liederen tot eer van God. Dat zingen gebeurt onder begeleiding van een orgel. We bidden ook tot die God, voor onszelf, maar ook voor alle mensen die wij kennen, én die wij niet kennen. Want God kent iedereen, overal ter wereld; Hij heeft ons mensen immers allemaal Zelf gemaakt?
Tijdens de ochtend-kerkdiensten is er kinderopvang voor de allerkleinsten.
Er is nog veel meer te vertellen over onze gemeente. Maar alles draait om Hem: onze goede God, de God van de bijbel, die iedereen gelukkig wil maken, nu al, en straks nog véél meer. Híj staat bij ons centraal!
Wij willen ons laten gebruiken als levende stenen, voor de bouw van Gods geestelijk huis, in Midwolda. Is uw belangstelling gewekt? Wilt u misschien meebouwen? Kom dan eens langs, zondags, in ons kerkgebouw. Iedereen is hartelijk welkom.